Netiserv

Jesteśmy oficjalnym dystrybutorem telefonii internetowej Halonet. Operatorem Halonet jest Tartel, lokalna firma z siedzibą w Gliwicach, która świadczy usługi VoIP na najwyższym poziomie. Co do zasady, VoIP jest technologią umożliwiającą komunikowanie się przez sieć Internet. Wykorzystanie łączy internetowych do przesyłania dźwięku powoduje znaczne obniżenie kosztów rozmowy w stosunku do drogich łącz operatorów komunikacji tradycyjnej. Dla użytkownika końcowego generalnie nie ma różnic jeśli chodzi o obsługę. Podobnie, jak to ma miejsce w przypadku telefonii tradycyjnej, otrzymuje się numer miejski (można także przenieść swój dotychczasowy numer stacjonarny), na który rozmówcy dzwonią. Różnica polega na sposobie realizacji połączenia, która nie odbywa się za pośrednictwem łącz telekomunikacyjnych (telefonicznych), a poprzez sieć Internet, dzięki czemu możliwe jest znaczące obniżenie kosztów połączeń. Jest to szczególnie korzystne dla osób, które mają np. rodzinę za granicą, ponieważ koszt połączenia zagranicznego za pośrednictwem VoIP jest nieporównywalnie niższy niż za pośrednictwem standardowych łączy (zobacz cennik). Co ważne, w kwestii rozliczenia za korzystanie z usługi, są oferowane dwa rozwiązania – usługa postpaid (abonamentowa) oraz prepaid (“na kartę”, polegająca na konieczności zasilenia swojego konta środkami, podobnie, jak to ma miejsce w przypadku usług na kartę u operatorów komórkowych).

Warunkiem niezbędnym do rozpoczęcia korzystania z telefonii VoIP są:

  1. Posiadanie łącza internetowego w domu/firmie
  2. Posiadanie urządzenia umożliwiającego komunikację poprzez sieć VoIP, tzw. bramkę VoIP lub telefon VoIP.

Firma Netiserv zapewnia kompleksową obsługę Klienta w zakresie uruchomienia VoIP u Klienta, a także zajmuje się wszelkimi formalnościami z tym związanymi, a także dostarcza i konfiguruje bramki/telefon VoIP. Dla firm oferujemy dodatkowo płatną możliwość uruchomienia własnej centrali telefonicznej (koszt ustalany indywidualnie, w zależności od skali wdrożenia), w oparciu o rozwiązanie programowe (konieczne jest posiadanie komputera/serwera do obsługi centrali) lub uruchomienie tzw. wirtualnej centrali w oparciu o usługę operatora Halonet (szczegóły).

W razie dalszych pytań zachęcamy do kontaktu.